در این مرحله طراح سعی می کند به درک درست و کاملی از انتظارات و اهداف سفارش دهنده برسد. بریف می تواند طی جلسه ای حضوری، غیرحضوری یا با استفاده از یک فرم انحام می شود.
تحقیق بسته به موضوع و اندازه برندمی تواند ساده یا پیچیده باشد. حاصل این مرحله جمع آوری اطلاعاتی است که طراح را در مورد موضوعو موارد مرتبط با آن آگاه می کند.
طراح در این مرحله ایده های مرتبط و مشابه با موضوع کار را می بیند و با ترکیب اطلاعات حاصل از مرحله قبل، ذهن را درگیر یک الگوی فکری مشخص می کند تا به ایده هایجدیدی برسد.
یادداشت و ترسیم سریع ایده ها بدون درنظر گرفتن کیفیت مهم ترین اقدام این مرحله است. اتودها طراح را تجهیز می کنند پس هرچقدر بیشتر باشند دست طراح بازتر است.